February 21, 2010 | Posted in:Web razmišljanja |

U danjašnje vreme, bez obzira što se nalazimo u 21 veku i dalje treba da vodimo računa o korisnicima koji koriste dial up za ostvarivanje konekcije sa Internetom. Ovaj problem je prilično izražen kod nas u Srbiji. Ja sam inače korisnik Interneta u jako velikoj meri i koristim ga  za skoro sve ( slušanje radija, gledanje televizije, razgovor sa rodbinom u inostranstvu, igranje multiplayer igara, download svega i svačega ). I iz tog razloga sam i uzeo ADSL i u potpunosti se navikao na njega. Sa ADSL-om je i rad na izradi web sajtova postao mnogo jednostavniji i brži.

Međutim pojavio se jedan problem na koji mi je skrenuta pažnja više puta u poslenje vreme, i to u vezi foruma poljoinfo. Na samom forumu je omogućeno postavljanje slika, da bi se omogućilo članovima da prikažu konkretne stvari vezane za postove o kojima pišu. E sad članovi koji koriste neke konekcije sa Internetom koje omogućavaju veći protok, su počei da psotavljaju linkove do slika u većoj rezoluciji, pošto to kod njih ide glatko, a i prikaz takvih postova ide brzo.

Sad su počeli da se javljaju korisnici koji koriste dial up i da traže da se insistira na korišćenju thumbnail. Thumbnail podrazumeva umanjeni prikaz neke slike, i taj izraz nije vezan isključivo uz Internet, nego se koristi i šire. Ali na forumima thumbnail, ima opciju kad se klikne na njih da se potom otvara uvećani prikaz slike. Na taj način se postiže da se stranice foruma brže učitavaju, a ako nekoga baš zanima neki detalj, lepo klikne na thumbnail i pogleda detaljniju sliku.

Međutim poljoinfo forum ima već preko 100 000 postova, pa tako da odmah otpada pregledavanje svih i postavljanje thumbnail umesto velikih slika. A u sklopu foruma smo integrisali sistem koji koristi sajt tinypic.com, ali sa mogućnosšću dobijanja samo linka u formi koja je pogodna za prikaz slike na forumu. Sam postupak ubacivanja koda za prikaz slike je dovoljno mučan za većinu korisnika i sistem koji smo mi integrisali u sklopu foruma je to značajno olakšao.

Međutim postalo je jasno da ćemo tu formu morati izmeniti tako da se dobije prikaz zgodan za dobijanje koda koji će automatski prikazivati thumbnail. Jer kao što sam rekao na početku posta jasno je da ćemo morati posvetiti pažnju na korisnike koji koriste dial up konekciju, jer zbog monopolističkog položaja Telekoma, ta situacija se neće u skorije vreme promeniti.

Be the first to comment.